Jak dawać radę, czyli sztuka myślenia o sobie.
-
Nastawienie oraz myśl jaka stoi za poradzeniem sobie z trudną sytuacją są kluczowe dla pomyślności w jej rozwiązaniu. Nie inaczej jest w procesie uczenia się. Przekonania o naszych możliwościach i okolicznościach, w jakich się znajdujemy mogą albo blokować albo pozwalać się rozwijać. Podczas tego warsztatu uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób myśli tworzą nastawienie oraz jak stworzyć dzieciom i młodzieży środowisko wspierające rozwój i poczucie własnej wartości.
Olga Woj
przerwa
-
„DALEJ”- Porażka i Samowspółczucie – siła budowania pewności siebie
-
Podczas wykładu dowiesz się, czym jest Samowspółczucie i z jakiego powodu jest nazywane jednym z najważniejszych elementów 3 fali psychoterapii. Nauczysz się, jak wykorzystać jego potencjał do budowania poczucia pewności siebie i poczucia swojej wartości. Nasze spotkanie będzie maksymalnie praktyczne. Przygotuj się na ćwiczenia, inspiracje i maksymalną dawkę nowej energii do działania. Ten warsztat ma jeden cel- pokazać, jak codzienność może "DALEJ" wspierać KAŻDEGO Z NAS!
Kamila Olga Stępień-Rejszel
przerwa
-
Spotkanie z kartami Failowship Dam radę!
-
Karty Failowship Dam radę! oferują unikalne podejście do pomocy dzieciom w rozwijaniu odporności, inteligencji emocjonalnej i umiejętności rozwiązywania problemów. Dzieci napotykając błędy lub niepowodzenia często starają się je ukryć, obawiając się, że mogą one negatywnie wpłynąć na ich wizerunek lub osiągnięcia. W takich sytuacjach wsparcie ze strony dorosłych – na przykład pedagogów, psychologów, terapeutów, rodziców – jest niezbędne. Karty te ułatwiają ważne rozmowy o życiowych wzlotach i upadkach, zmieniając każde doświadczenie w cenną lekcję rozwoju osobistego i sukcesu. Dzięki temu młodzi ludzie uczą się budować odwagę oraz zdolność radzenia sobie z wyzwaniami i przeciwnościami losu.
W trakcie warsztatu współtwórczynie kart zaprezentują przykładowe sposoby ich zastosowania.
Teresa Ulanowska, Ula Lizak
przerwa
-
Uczące błędy. Jak konstruowanie wspiera myślenie.
-
Podczas tej rozmowy zanurzymy się w fascynujący świat konstrukcjonizmu, teorii uczenia się stworzonej przez Seymoura Paperta. Dowiemy się, czym różni się od innych podejść i dlaczego stawia ucznia w roli głównego „budowniczego” swojej wiedzy. Porozmawiamy o tym, czy lepiej działa w środowisku cyfrowym, czy analogowym oraz jak wdrażać te metody w edukacji, nawet jeśli system nie zawsze na to pozwala.
Będzie też o tym, jak błędy mogą stać się ważną częścią nauki, jak wspierać uczniów, by nie bali się próbować, a także jak konstrukcjonizm może pobudzać kreatywność. Na koniec zastanowimy się, jak oceniać postępy w takim podejściu – bo standardowe testy mogą tu nie wystarczyć.
Ciekawi? Dołączcie do rozmowy, aby razem odkryć, jak uczyć i uczyć się w sposób bardziej twórczy i praktyczny!
Patrycja Brudzińska
przerwa
-
Jak wychowawca może wspierać dzieci i młodzież w radzeniu sobie z błędami?
-
Uczestnicy poznają praktyczne wskazówki oraz inspirujące pomysły na zajęcia, które pomogą uczniom rozwijać umiejętność konstruktywnego radzenia sobie z błędami i wyciągania z nich wniosków. Podczas spotkania poznacie ćwiczenia i techniki, które będzie można wykorzystać bezpośrednio w swojej pracy z klasą.
Anna Konarzewska