Niepowodzenie może być sukcesem
-
Uczestnicy dowiedzą się o tym:
- jak doświadczenie bierze się z niepowodzeń
- jak wspierać młodego człowieka w tym żeby nie bał się działać i nie bał się ponosić porażek
Leszek Dowgiałło
przerwa
-
Jak nauczyć dzieci „sztuki” popełniania błędów?
-
Jak reagujesz kiedy dziecko pełnią błąd?
a ) Natychmiast je poprawiasz, bo nie chcesz żeby utrwaliło sobie nieprawidłowy sposób postępowania lub rozumienia sytuacji.
b) Jeszcze zanim zacznie cokolwiek robić przestrzegasz je przed błędem podając dokładną instrukcję tego, co powinno zrobić żeby osiągnęło sukces, a potem pilnujesz, żeby wszystko poszło zgodnie z planem - twoim planem.
c ) Pozwalasz dziecku na popełnienie błędu, a następnie krok po kroku odpisujesz co zrobiło nie tak, podkreślając jego zbyt małe zaangażowanie, niedbałość lub brak umiejętności w jakimś obszarze.
Jeśli, któryś z wymienionych sposobów działania wpisuje się w Twoją rodzicielską / nauczycielską strategię to prawdopodobnie warto przyjrzeć się Twojej osobistej relacji z błędem.
Podczas warsztatów odkryjesz, z czego składa się twój lek przed porażką i jak z nim pracować oraz jaki wpływ na strategie myślenia o niepowodzeniach i radzenia sobie z błędami mają twoje osobiste przekonania, a także poznasz pozytywnodyscyplinowe narzędzia i techniki, które wspierają dzieci w budowaniu podejścia, że błędy są doskonałą okazją do nauki.
Joanna Goc
przerwa
-
Odporność psychiczna drogą do radzenia sobie z porażkami.
-
Uczestnicy warsztatów dowiedzą się:
- jak mogą budować własną odporność psychiczną
- jak poszczególne obszary odporności psychicznej mogą pomóc nam w radzeniu sobie z porażkami
- co zrobić aby porażkę przekuć w wartościowe doświadczenie
Przemek Świercz
przerwa
-
Pytania otwierające myślenie. Jak z nich korzystać?
-
Agnieszka Nowak-Łojewska, Ewa Orłowska, Sylwia Żmijewska-Kwiręg
przerwa
-
Nie bój się bać – perspektywa (wy)grania.
-
Anna Blokus–Szkodzińska