O Dniu Porażki 2021
Poprzednia edycja Dnia Porażki odbyła się 13 października 2021.

Dzień Porażki to unikalna konferencja propagująca kulturę uczenia się na błędach, która jest niezbędna w budowaniu przyjaznego środowiska pracy, otwartości, innowacyjności, odwagi w działaniu i mierzeniu się z własną niedoskonałością.
Nasi Prelegenci inspirują i pomagają w budowaniu silnych, sprawnych, zwinnych organizacji, opartych na zaufaniu, szacunku i współpracy. Zespołów umiejących właściwie reagować na pojawiające się wyzwania czy pojawiające się problemy. Potrafiących wykorzystać swoje doświadczenia – z sukcesów i porażek – do nieustannego usprawniania działania
Nasze podejście oparte jest o koncepcję „dobrej porażki” opracowanej przez prof. Paula Iske. Mówi ona, że podejmujemy się realizacji etycznych celów i działamy z intencją osiągnięcia sukcesu. Może się jednak zdarzyć tak, że poniesiemy porażkę z powodu nieumyślnie popełnionych błędów, niecelowo złych decyzji lub z powodów od nas niezależnych. Musimy wówczas z tego wyciągnąć wnioski i wykorzystać je w przyszłych działaniach oraz podzielić się takim doświadczeniem z innymi
Promujemy stosowanie kultury sprawiedliwego traktowania (just culture) zamiast kultury potępiania (blame culture). W blame culture błędy nie są zgłaszane, ale ukrywane, co w efekcie prowadzi do pogorszenia efektów działania organizacji. Just culture to środowisko, w którym każda osoba może zgłosić błędy i ten sposób pomagać organizacji w uczeniu się i rozwoju.
Promujemy kulturę uczenia się na błędach!

Czy chcielibyście funkcjonować w środowisku, w którym każdy nieumyślny błąd byłby karany?
W którym każde Wasze niepowodzenie powoduje wytykanie palcami przez innych?
Zobaczcie, jakie są 4 cechy przyjaznego środowiska pracy dotyczące uczenia się na błędach, które zabezpieczają podstawowe potrzeby każdego człowieka!
bezpieczeństwo
wiemy, że niepowodzenia są częścią naszego życia i nie obawiamy się, że możemy nieumyślnie popełnić błąd; zawsze możemy liczyć na wsparcie i dobre słowo
przynależność
czerpiemy wiedzę od innych ludzi, wspólnie działamy i uczymy się z przeżytych sukcesów i z niepowodzeń; możemy liczyć na wsparcie w uczeniu się, jak nie popełniać podobnych błędów w przyszłości
szacunek
szanujemy ludzi, którzy nieumyślnie popełniają błędy, uczą się z nich oraz dzielą się pozyskaną wiedzą; szanujemy siebie – przepracowane niepowodzenia i porażki nie przekreślają naszych kompetencji i autorytetu
samorealizacja
do rozwoju wykorzystujemy doświadczenia wynikające z niecelowo poniesionych porażek; mamy przestrzeń do eksperymentowania i próbowania nowych sposobów działania, metod, idei
Tematyka Dnia Porażki 2021
Jak zapobiegać porażkom?
Tegoroczna edycja Dnia Porażki będzie przebiegała pod hasłem widocznym powyżej. Nasi Prelegenci podzielą się z Uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem, które pomogą i zainspirują do podejmowania działań pozwalających na unikanie porażek. Tak tych zawodowych jak i prywatnych.
Nie udajemy też, że ostatnie miesiące były “normalne”. Epidemia COVID pokazała nieprzygotowanie społeczeństw do mierzenia się z wydarzeniem, które uniemożliwiło realizacje celów wielu osobom i organizacjom. Spowodowała też, że staliśmy się “bardziej online”, co niesie za sobą pewne niebezpieczeństwa, ale też szanse.
Nie chcemy, aby nauka z porażek wyniesionych z tego okresu przepadła, abyśmy w przyszłości, w obliczu podobnych problemów, byli przygotowani na lepsze radzenie sobie z nimi.


Serdecznie zapraszamy:
Członków Zarządu
Dyrektorów
Kierowników
nauczycie się dobrze rozmawiać o błędach, poznacie metody skutecznego rozwoju własnego, pracowników i organizacji
Menedżerów HR
Pracowników HR
Trenerów Wewnętrznych
pomożecie menedżerom i zespołom w radzeniu sobie z porażkami, wesprzecie rozwój pracowników
Scrum Masterów
Project Managerów
Product Ownerów
rozwiniecie i udoskonalicie umiejętności przydatne w retrospekcji i lessons learned
Właścicieli firm
Freelancerów
Startupowców
dowiecie się, jak wykorzystać naukę na błędach do rozwoju waszych biznesów
Trenerów
Mentorów
Coachów
otrzymacie inspirację i narzędzia, dzięki którym będziecie mogli lepiej wspierać swoich klientów
Wszystkie osoby
szukające skutecznych
sposobów rozwoju
dowiecie się, jak wykorzystać w rozwoju osobistym i zawodowym doświadczenia pozyskane dzięki przeżytym niepowodzeniom
Z jakiego powodu warto wziąć udział?
Świetna inicjatywa, dużo inspiracji, bardzo ciekawi wykładowcy. Już mam parę pomysłów 🙂
Super inicjatywa, to dla mnie “inna bajka” i uwielbiam słuchać ciekawych ludzi bo człowiek zdobywa inny horyzont i uczy się całe życie! DZIĘKI, ŻE JESTEŚCIE!
To było bardzo ciekawe, sporo uświadamiające wydarzenie… Bardzo dziękuję Państwu. Nie mogłam się wypowiadać na czacie, bo oglądałam na telefonie, ale byłam z Wami na wszystkich wykładach.
Byłam kiedyś na warsztatach u Jarka, oczarowało mnie jak działają karty Failowship, jak ważne by uczyć się na porażkach i że można. Chciałam nauczyć się, wytrenować patrzenie na porażkę przez pryzmat nauki i przyszłych sukcesów, dzięki doświadczeniu i wiedzy jakie z niej wynosimy. Dziękuję za dawkę wiedzy, dawno już mnie nic nie zaskoczyło. Fajnie było znów coś odkryć!
Świetna organizacja, ciekawe panele, inspirujący prelegenci! Dawno nie brałam udziału w tak dobrze zorganizowanym evencie online!
Po pierwsze nie zdawałam sobie sprawy, że tak wiele jest badań i działań wokół porażki. Po drugie – to bardzo budujące obserwować i uczyć się od innych nazywania i radzenia sobie z porażką. Po trzecie chciałabym w mojej firmie zorganizować spotkanie dotyczące radzenia sobie z porażką. Chciałabym, żeby menedżerowie otworzyli się na mówienie i zarządzanie błędami / porażkami. Bardzo też dziękuję za książkę o porażkach. To wszystko skłania do refleksji o własnym podejściu do własnych sukcesów i potknięć.
To było bardzo ciekawe, sporo uświadamiające wydarzenie…
Dotychczasowe wydarzenia i sama inicjatywa są niezwykle interesujące. Gratuluję pomysłu, jest genialny, a nawet nieco przewrotny. Mam jakieś takie wewnętrzne przypuszczenie, oby błędne, że najbardziej są nim zainteresowani nie ci ludzie, którzy powinni być 🙂 A może czas wykładać taki przedmiot na uczelniach wyższych? Trzymam kciuki za kolejne edycje, a za tegoroczną serdecznie dziękuję.
Dziękuje wam za wasza prace! Pomogliście mi popatrzeć na porażkę z wielu różnych perspektyw. Dzięki wam wiem więcej i będę tej wiedzy używać w pracy i w życiu osobistym. No i dzięki wam bardzo miło spędziłam ten dzień.
Dzień Porażki otworzył mi szerzej oczy na decyzje, które podejmuję. Od dawna czułam, że popełnianie błędów jest naturalne i nie należy się ich wstydzić. Na wydarzeniu dostałam tego potwierdzenie i pozwolenie by iść dalej. Polecam każdemu kto chce dokonywać wielkich rzeczy!
W czasach dążenia do perfekcji, wyników, targetów – refleksja, że porażka jest składową działania i przydarza się wszystkim pozwala złapać oddech :-). Temat konferencji świetny!
Dziękuję za wykłady, pozwoliły mi spojrzeć na niektóre rzeczy z innej perspektywy i przesterować myślenie. Teraz tylko należy wdrożyć to w życie. 🙂
Bardzo podoba mi się idea, pomysł. Uważam, że warto mówić o porażkach, dzielić się takim doświadczeniem. Na Dniu Porażki dostrzegłam taką zależność: im bardziej historia, przekaz odnosi się do osobistego doświadczenia – tym jest mi bliższe i empatyzuję z nim. Jeśli to jest zbiór przypowieści, porad i odwoływania się do cudzych zaobserwowanych porażek – mierzi mnie to i oddala.
Bardzo dziękuję za waszą pracę. Każdy kto słyszał z moich znajomych jest zachwycony pozytywnym podejściem do porażki i widać, że wciąż musimy razem edukować w tej sferze. Dziękuję bardzo, że mogłam się dołączyć do tego wydarzenia.
Do udziału w wydarzeniu skłoniła mnie sama nazwa – jest ok i zaciekawia. I dodatkowo nieraz uczę traktować porażki jak najlepsze lekcje. I uważam, że dzięki swoim porażkom rozwinęłam się bardzo, wzmocniłam się. Choć daleka jestem już teraz od mówienia, że co mnie nie zabije to mnie wzmocni. Moje aktualne motto – jestem już wystarczająco silna, nic nie musi mnie zabijać. 🙂 Dziękuję za inicjatywę “doceniania” porażki, oby jak ta kultura była wszechobecna w polskim biznesie.
Dzielenie się prawdziwymi doświadczeniami, zwłaszcza jeśli rozumie się kontekst, pozwala porównać je z własnymi i jest szansą na właściwe podejście do kolejnych wyzwań i zmagań. Uważam, że to wartość dodana. Spotkanie dało mi szansę spojrzenia wstecz, kontakt z fajnymi ludźmi i dawno niewidzianymi znajomymi. Dziękuję. Polecam znajomych i chętnie wezmę znowu udział.
Do udziału w Dniu Porażki skłonił mnie sam temat – super, ze odczarowujecie słowo porażka. Uważam ze to bardzo potrzebne. Bardzo Was podziwiam za zajęcie się takim tematem. Uważam, że to co robicie jest bardzo potrzebne i ważne.
Do udziału w Dniu Porażki skłoniły mnie tematyka spotkania, prelegenci i ważne dla mojego rozwoju zagadnienia. Jestem pod wrażeniem organizacji Dnia Porażki online.
Dla mnie było to bardzo inspirujące i rehabilitujące spotkanie. Dobór prelegentów i obszary zagadnień pokazały mi, że moje niepowodzenia mogą przełożyć się w przyszłości na sukcesy mniejsze i większe, zwłaszcza te w sferze mojego wewnętrznego JA. Bardzo dużo inspiracji do pracy nad sobą, do właściwego budowania samooceny i oceny zespołu z którym na co dzień współpracujemy. Patrzenia na całość indywiduami, układania pracy, motywowania siebie i innych. Dziękuję za ten dzień, Czekam na następny!
Na wydarzenie przyciągnęło mnie zainteresowanie tematem, chęć tworzenia kultury pracy gdzie o błędach się mówi, uczy się na nich a nie je tuszuje
Ogromne dzięki za włożoną pracę!!! Wartościowe wydarzenie. Gratuluję Wam!
Najbardziej zapadła we mnie sentencja, że porażka to nie tyle niepowodzenie, a raczej lekcja, jak być coraz lepszym

Prelegentki i Prelegenci Dnia Porażki 2021
Zobacz, kogo spotkasz i posłuchasz na naszym wydarzeniu!
wykłady
Barbara Lech
Dyplomowany coach, certyfikowany trener narzędzi MindSonar®, persolog® oraz Reiss Profile Master. Autorka książek, kursów oraz unikatowych programów i narzędzi rozwoju osobistego.
Pomaga ludziom być bardziej pewnym siebie, asertywnym, mieć więcej czasu dla siebie. Ma na swoim koncie kilka tysięcy godzin praktyki coachingowej i mentoringowej
Przedsiębiorca z ponad 20-letnim stażem. Ekspert Heksagon Group, gdzie odpowiada za kształtowanie i realizację strategii oraz tworzenie i przekazywanie wysokiej jakości treści edukacyjnych w ramach autorskiego Planu Rozwoju Osobistego.
Wyróżniona m.in. statuetką „Lwica Biznesu” Magazynu Law Business Quality, a w 2018 roku, nominowana przez Dziennik Zachodni do tytułu: „Osobowość Roku” w kategorii Biznes. W 2019 roku otrzymała nagrodę w plebiscycie Diamenty Kobiecego Biznesu.
Dorota Porażka
Ekspertka zmiany zachowań i trenerem umiejętności miękkich z ponad 20-letnim stażem pracy w biznesie.
Od 2008 roku zajmuje się również prowadzeniem coachingu typu executive i szkoleniami z dziedziny coachingu. Jest absolwentką Międzynarodowego Programu Studiów MBA GFKM w Gdańsku, walidowanego przez RSM Erasmus University.
Obecnie jest Partnerem Zarządzającym w firmie Move4ward Training and Development, będącej wyłącznym licencjonowanym partnerem firm Huthwaite International i Management Futures w Polsce.
dr Paweł Fortuna
Psycholog, adiunkt w Katedrze Psychologii Eksperymentalnej KUL, wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego.
W pracy naukowej aktualnie koncentruje się na zagadnieniu człowieczeństwa, na które patrzy przez pryzmat recepcji sztucznej inteligencji.
Publikuje artykuły m.in. w Current Psychology, Europes’ Journal of Psychology, Journal of Arts Management, Law & Society.
Autor i współautor kilkunastu książek: trzykrotny laureat Nagrody Teofrasta miesięcznika „Charaktery” za najlepszą książkę psychologiczną (m.in. „Pozytywna psychologia porażki”) oraz trzykrotny laureat nagrody Książka dla Trenera Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu (m.in. „Perswazja w pracy trenera”).
Współredaktor pierwszego w Polsce podręcznika akademickiego „Psychologia biznesu” (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020).
Członek ZAiKS, autor tekstów i kompozytor (największy hit: „Dziewczyna szamana”, 5 Fryderyków).
Inicjator wielu akcji społecznych, w tym konferencji Ludzka twarz biznesu i Konferencji Aktualności Psychologicznych – Aktualia.
Ostatnia książka: „Optimum. Idea pozytywnej cyberpsychologii” (PWN).
dr Wojciech Glac
Wojciech Glac jest neurobiologiem z Uniwersytetu Gdańskiego. Jego największą pasją jest popularyzacja wiedzy o mózgu – od 10 lat organizuje Dni Mózgu w Trójmieście, każdego roku prowadzi kilkadziesiąt wykładów popularyzujących neurobiologię i jest laureatem nagrody Popularyzator Nauki w kategorii Naukowiec w prestiżowym konkursie Popularyzator Nauki organizowanym przez Serwis Nauka w Polsce PAP i Ministerstwo Edukacji i Nauki.
* tytuł „tytana…” za: https://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C80487%2Cdr-wojciech-glac-tytan-popularyzacji-i-dydaktyki-na-temat-mozgu.html
Tomasz Zieliński
Założyciel fundacji Usłyszeć Na Czas, której działalność jest konsekwentną kontynuacją działań prowadzonych przez Tomka od kilku lat. Poruszony miażdżącymi statystykami samobójstw wśród młodzieży w Polsce prowadzi projekt, którego głównym celem jest zebranie środków na tworzenie miejsc niesienia pomocy. Organizuje szkolenia dla dorosłych, by nauczyć ich słuchać i rozmawiać z młodzieżą, wspierać w rozwiązywaniu ich problemów. Dlaczego? Bo Polska zajmuje 2. miejsce w Europie jeśli chodzi o próby samobójcze wśród nastolatków.
Prowadzi okienko 120 minut, gdzie każdego dnia przez dwie godziny odbywa bezpłatne rozmowy z dzieciakami i ich rodzicami. Organizuje też szkolenia i pogadanki w szkołach i w ośrodkach pomocy, które mają uświadamiać jak usłyszeć na czas tych, którzy w naszym życiu ważni.
Prowadzi zbiórkę na ośrodek w którym pomoc ma być docelowo zupełnie za darmo: „To tam będziemy pomagali usłyszeć na czas tych, których kochamy.”
W ciągu najbliższych chce dotrzeć do każdej szkoły w tym kraju, aby przypomnieć dzieciakom jak są cudowne i wyjątkowe dlatego, że są, a nie dlatego, że mają dobre oceny. Dzieli się z ich rodzicami wiedzą o tym, jak usłyszeć dzieci inaczej, głębiej.
Celem działań Tomka jest dotarcie do jak największej liczby dzieci w kryzysie emocjonalnym aby o nie zadbać.
I TY MOŻESZ WESPRZEĆ JEGO DZIAŁANIA: https://patronite.pl/Us%C5%82ysze%C4%87NaCzas/description
Na co dzień przedsiębiorca i doradca, specjalizujący się w podnoszeniu efektywności i optymalizacji procesów komunikacyjnych w firmach. Praktyk posiadający 23 letnie doświadczenie na rynku. Przedsiębiorca, specjalizujący się w podnoszeniu efektywności i optymalizacji procesów komunikacyjnych w firmach. Autor wielu projektów wdrażających najwyższe standardy w zespołach pracowniczych i menadżerskich. Mentor Wyższej Szkoły Biznesu. Prezes i założyciel Akademii Komunikacji.
panel dyskusyjny prowadzony przez Jacka Santorskiego
Anna Rulkiewicz
Anna Rulkiewicz od 20 lat przewodzi zmianom w sektorze medycznym i konsekwentnie realizuje wizję poprawy jakości świadczeń zdrowotnych w Polsce. Posiada umiejętność integrowania zespołów, działa jako mentor, będąc Prezesem Grupy LUX MED przejęła i połączyła z tą firmą blisko 50 spółek.
Anna Rulkiewicz pełni funkcję Prezesa Grupy LUX MED od 2007 r., a od końca 2011 r. pełni także funkcję Dyrektora Zarządzającego LMG Försäkrings AB, którego oddział działa w Polsce pod marką LUX MED Ubezpieczenia.
W lipcu 2016 r. została mianowana Wiceprezydentem Pracodawców RP a w czerwcu 2017 r. została wybrana na kolejną kadencję na stanowisko Prezesa Pracodawców Medycyny Prywatnej. Jest również wiceprzewodniczącą Rady Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Uczestniczy w pracach zespołu problemowego ds. usług publicznych powołanego w ramach Rady Dialogu Społecznego. W 2018 r. została powołana przez Ministra Zdrowia do Rady Społecznej ogólnopolskiej debaty „Wspólnie dla Zdrowia – słuchamy, rozmawiamy, działamy”. Zasiada również w Kapitule programu prowadzonego przez Ministerstwo Zdrowia – „PracoDawca Zdrowia”. Jest obecnie członkiem Rady Nadzorczej Citi Handlowy. Członek rady programowej WUM-SGH MBA.
Absolwentka Stanford Executive Program na Stanford University Graduate School of Business. Jest także absolentką Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu i Uniwersytetu w Hamburgu, studiów podyplomowych w Polsko-Francuskim Instytucie Ubezpieczeń przy Instytucie Francuskim oraz cyklu szkoleń z zakresu m.in. zarządzania, sprzedaży, komunikacji, marketingu (w tym 3-letnich studiów menedżerskich) w ramach certyfikowanego programu branży ubezpieczeniowej LIMRA “Marketing Strategies for ExecutiveAdvancement” (LIMRA Executive Development Group).
Anna Urbańska
Anna ma ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe zgromadzone w sektorze finansowym, funduszy inwestycyjnych i konsultingowym. Na obecnym stanowisku odpowiada za strategiczny rozwój i zarządzanie działalnością operacyjną globalnego centrum usług biznesowych banku Standard Chartered w Polsce.
Do grona pracowników Standard Chartered dołączyła w październiku 2018 roku z zadaniem zbudowania zespołu ds. przeciwdziałania przestępczości finansowej, którym kieruje jednocześnie z pełnieniem roli dyrektorki zarządzającej polskiej spółki. Wcześniej kierowała zespołem ds. przeciwdziałania przestępczości finansowej w PWC, pełniła funkcję dyrektorki operacyjnej w randze wiceprezeski zarządu w spółce Proservice i zbudowała od podstaw centrum operacyjne banku RBS (obecnie NatWest) w Polsce.
Pracowała również na kierowniczych stanowiskach w jednostkach operacyjnych takich instytucji finansowych jak Cetelem, HSBC i GMAC. Jest członkinią 30% Club, społeczności, której misją jest dążenie do osiągnięcia co najmniej 30-procentowej reprezentacji kobiet w zarządach i radach nadzorczych firm na całym świecie, w tym w Polsce.
Anna Urbańska jest absolwentką studiów magisterskich na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych z zakresu zarządzania i ekonomii w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Prywatnie żona, mama studentki i ucznia szkoły podstawowej oraz właścicielka dwóch psów rasy owczarek berneński.
Jacek Santorski
Psycholog społeczny i psycholog biznesu, były psychoterapeuta.
Doradca przedsiębiorców, wykładowca i mentor.
Od wielu lat nieprzerwanie popularyzuje psychologię w mediach, jest autorem 10 poczytnych książek.
Założył z Dominiką Kulczyk firmę doradczą Values.
Specjalizuje się w doradztwie dla top managerów i przedsiębiorców, znany jest z inspirujących wykładów dla kadry zarządzającej.
Dyrektor programowy studiów podyplomowych Akademia Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.
W latach 1979 – 1999 założył i współprowadził ośrodek psychoterapii i treningu Laboratorium Psychoedukacji, a w latach 1990-2005 autorskie wydawnictwo Jacek Santorski & Co.
Maciej Herman
Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.
W Wedlu od 2008 roku. Z rynkiem FMCG związany od ponad 20 lat. Doświadczenie zdobywał na stanowiskach komercyjnych w największych międzynarodowych firmach (Kompania Piwowarska, Frito Lay, Procter&Gamble). Pod jego przewodnictwem Wedel stał się jedną z najszybciej rosnących firm słodyczowych w Polsce i sukcesywnie rozwija obecność za granicą. Pozycję kluczowego gracza odzwierciedlają nie tylko wyniki sprzedaży firmy, ale także uzyskane wyróżnienia – m.in. tytuł „Najsilniejsza polska marka” w rankingu dziennika Rzeczpospolita w 2018 r., złota statuetka Effie za kampanię „W kuchni z Wedlem”, a także liczne nagrody w prestiżowych konkursach branżowych.
Laureat nagrody Male Champion of Change w konkursie organizowanym przez Fundację „Sukces Pisany Szminką”, wyróżniającym liderów działających na rzecz promowania różnorodności i budowania kultury włączającej, równości płci i wspierania kobiet w biznesie.
Przewodniczący jury polskiej edycji konkursu Effie Awards 2021 oceniającego najskuteczniejsze kampanie marketingowe.
Autor jednego z najbardziej aktywnych profili CEO na kanale LinkedIn.
Prywatnie pasjonat sztuk walki – od 20 lat uprawia taekwondo, kolekcjoner muzycznych doświadczeń oraz fotograf.
Przemek Gdański
Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego na Uniwersytecie Gdańskim i rocznego programu w zakresie bankowości i finansów międzynarodowych w Loughborough University w Wielkiej Brytanii. Ukończył Advanced Management Program (AMP) w IESE Business School oraz szereg profesjonalnych i menedżerskich programów rozwojowych w m. in. Harvard Business School, London Business School, University of California, Berkeley – Haas School of Business, Ashridge – Hult International Business School i HEC.
Z bankowością jest związany od 30 lat. W latach 1993 – 1995 pracował w IBP Bank SA, następnie w ABN AMRO Bank w Polsce, w Rumunii i w centrali w Amsterdamie. W latach 2002 – 2006 był dyrektorem zarządzającym, kierującym Obszarem Dużych Firm w Banku BPH SA. Od maja do listopada 2006 roku – CEO i Dyrektor Generalny Calyon Bank Polska i Calyon Oddział w Polsce. W listopadzie 2006 roku został powołany na stanowisko wiceprezesa Zarządu Banku BPH, odpowiedzialnego za bankowość korporacyjną i finansowanie nieruchomości. Z dniem fuzji prawnej wydzielonej części Banku BPH z Bankiem Pekao SA został wiceprezes em Zarządu odpowiedzialnym za Pion Bankowości Korporacyjnej, Rynków i Bankowości Inwestycyjnej Pekao SA. Od 19 listopada 2008 do 25 października 2017 roku członek i wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za Pion Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej mBanku.
Od 2 listopada 2017 roku kieruje Bankiem BNP Paribas oraz pełni funkcję Territory Head nadzorując spółki Grupy BNP Paribas działające w Polsce.
Od wielu lat konsekwentnie patronuje inicjatywom na rzecz propagowania różnorodności, równości płci oraz wspierania działalności przedsiębiorczych kobiet. W marcu 2018 r. otrzymał nagrodę specjalną Male Champion of Change, Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, w uznaniu za całokształt działań na rzecz promowania i rozwoju zawodowego kobiet.
panel dyskusyjny prowadzony przez Katarzynę Michałowską
Aneta Korycińska
Założycielka firmy Baba Od Polskiego. Doświadczenie organizacyjne zdobyła jako menadżerka muzyczna, jednak od zawsze chciała mieć wpływ na świat, a działalność aktywistyczna wydawała się niewystarczająca. Dzisiaj właścicielka firmy oraz polonistka w jednym z warszawskich renomowanych liceów, nauczycielka, redaktorka, oligofrenopedagożka, podcasterka, niestraszne jej nowe formy aktywności takie jak TikTok. Udziela korepetycji z literaturo- i językoznawstwa, prowadzi warsztaty pisarskie, wspomaga proces uczenia się uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami nastroju i ze spektrum autyzmu; pomaga zdobyć odpowiednie umiejętności i przygotowuje do egzaminów. Uwielbia się uczyć i poznawać nowe branże: skończyła psychologię zwierząt, a dziś uczy się digital marketingu i chce założyć ekologiczną markę odzieżową, z której część dochodu zostanie przekazana na rzecz walki z depresją dzieci i młodzieży.
Karol Bączkowski
Ratownik medyczny, czynny w zawodzie od ponad 12 lat w myśl ustawy pracuje w Systemie Ratownictwa Medycznego w Gdańskiej Stacji Pogotowie Ratunkowego.
Od 2008 r. cykliczne szkolenia pierwszej pomocy dla firm prywatnych i instytucji publicznych. Liczba szkolonych osób rocznie ok. 1500 os.
Współinicjator Gdańskiego programu urządzeń AED, „Bezpieczny Gdańsk”- 33 urządzenia AED w dostępie publicznym, koszt 1 000 000 zł, finansowany przez miasto Gdańsk.
Honorowy dawca krwi.
Wykształcenie:
Studia podyplomowe/Wyższa Szkoła Morska w Gdyni/Studium Wojskowe-Zarządzanie i Bezpieczeństwo Sytuacjach Kryzysowych.
Kurs ochrony informacji niejawnych/Wyższa Szkoła Morska w Gdyni/Studium Wojskowe.
Kurs z zakresu sporządzania i przetwarzania danych osobowych/Wyższa Szkoła Morska w Gdyni/Studium Wojskowe.
Studia I stopnia Wydział Nauk o Zdrowiu Akademia Medyczna w Gdańsku kier. Ratownictwo Medyczne/studia stacjonarne.
Studia II stopnia Wydział Nauk o Zdrowiu Gdański Uniwersytet Medyczny kier. Zdrowie Publiczne / studia niestacjonarne.
Liczne kursy zawodowe, obowiązkowe i nieobowiązkowe zgodnie z obowiązkiem kształcenia nałożonym przez ustawodawcę/ KURS DOSKONALĄCY DLA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH, MEDYCYNA KATASTROF MASOWYCH, ZAAWANSOWANE ZABIEGI RESUSCYTACYJNE U DZIECI, POSTĘPOWANIE W UDARACH MÓZGU, KARDIOLOGIA RATUNKOWA, Farmakologia ratunkowa, hipotermia, Ekg w praktyce.
Uprawnienie do prowadzenia pojazdu uprzywilejowanego również w kategoria prawa jazdy C.
Katarzyna Michałowska
Podcastuje na Stacja Zmiana.
Dziennikarka, redaktorka, koordynatorka projektów, mentorka oraz trenerka. Jej pasją są murale i szkolenia z zakresu inteligencji emocjonalnej oraz praca z małżeństwami w oparciu o kurs pt.: Sztuka Pielęgnowania Małżeństwa.

Wiola Karpowicz
Ukończyła Akademię Teatralną w Warszawie na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku.
Od 12 lat związana z Miejskim Teatrem Miniatura w Gdańsku, gdzie poza występami na scenie prowadzi liczne warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych (m.in. w ramach Akademii Miniatury czy Lata w Teatrze ). Uwielbia mówić sztuką o rzeczach ważnych.
Współpracuje z licznymi instytucjami, fundacjami i stowarzyszeniami w Trójmieście i nie tylko.
Laureatka Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska w Dziedzinie Kultury za całokształt pracy artystycznej.
Miłośniczka książek, przyrody i kreatywnego spędzania czasu. Wulkan energii, którą lubi się dzielić.
panel dyskusyjny prowadzony przez Macieja Sasina

Łukasz Wysocki
Prezes Zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej od 2014 roku.
Ukończył Akademię Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego, na kierunku turystyka i rekreacja. W 2021 ukończył studia podyplomowe Master of Business Administration na poziomie Executive.
Od 2007 roku zarządzał szeroką gamą projektów, takich jak opracowanie koncepcji funkcjonalnej Stadionu Narodowego w Warszawie lub koordynacja finałów UEFA Euro 2012TM w Gdańsku w imieniu UEFA.
We wrześniu 2012 r. został powołany na stanowisko Dyrektora ds. Marketingu i Rozwoju Międzynarodowych Targów Gdańskich MTG SA, odpowiadając za wprowadzanie nowych produktów i wydarzeń w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym AMBEREXPO.
W latach 2020 – 2021 łączył funkcję Prezesa Zarządu GOT z Prezesem Zarządu Arena Gdańsk Operator sp. z o.o..
Maciej Sasin
Socjolog, filozof, absolwent studiów podyplomowych psychologia w zarządzaniu na UAM w Poznaniu. Konsultant rozwoju organizacji. Mistrz Praktyk NLP, ukończył kurs analizy transakcyjnej, zakończony testem 101. Wykładowca i trener zagadnień z zakresu psychologii w biznesie oraz w rozwoju osobistym. Przez 6 lat zarządzał działem HR w firmie z branży motoryzacyjnej, gdzie odpowiadał za rekrutację, coaching, wdrażał i szkolił pracowników z zakresu technik sprzedaży, kompetencji managerskich i osobistych, odpowiadał za komunikację wewnętrzną.
Autor wielu programów szkoleniowych. Przeprowadził ponad 800 dni szkoleniowych i 700 godzin coachingu sprzedażowego, rozwojowego i managerskiego dla ponad 3000 uczestników. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z rozwojem organizacji: budowaniem zaangażowania pracowników, rekrutacją (AC/DC), komunikacją, sprzedażą, obsługą klienta i rozwojem kompetencji managerskich.
Aktywnie dzieli się w swoją wiedzą w mediach oraz magazynach specjalistycznych, takich jak: Think Tank Magazine, Personel i Zarządzanie, Firmer, As Sprzedaży, Szef Sprzedaży, magazyn Relacje oraz na innych portalach biznesowych. Autor praktycznych poradników biznesowych, m.in. książek „Checklisty dla biznesu”, „Efektywny System Pracy, czyli jak skutecznie zarządzać sobą w czasie” czy „Budowanie zaangażowania”.
Prywatnie pasjonuje się swoją pracą, a ponadto jest miłośnikiem malarstwa, jazzu nowoczesnego i dobrej książki. Biegacz.
Fundacja Dobra Porażka objęła patronatem książkę Macieja Sasina, „Checklisty dla biznesu”. Więcej: https://dobraporazka.pl/potega-checklisty/
Victoria Iwanowska
CEO Small Step Matters, agencji [vi:] oraz Victoria Travel & Events, organizatorka Kongresu Dobrych Praktyk. Ekspertka doświadczona w biznesie, seryjna przedsiębiorczyni, która nie boi się realizować swoich pomysłów. Pomaga firmom m.in. we wdrażaniu pozytywnych zmian, organizacji wyjazdów integracyjnych oraz eventów. Inspiruje do tego, by zmieniać świat na lepszy metodą małych kroków, w czym wspiera założona przez nią platforma Small Step Matters.
Edukuje i dzieli się swoją wiedzą, prowadząc webinary i udzielając się w mediach, a także organizując konferencje. Błyskawiczny pivot (w 48 h) w jej firmie, zainspirował na początku pandemii wiele organizacji od odważnych zmian. Wierzy, że każdy może zamieniać marzenia na cele i je realizować.
panel dyskusyjny prowadzony przez Urszulę Leiss
Agnieszka Grad
Wiedzę z zakresu przywództwa zdobyła jako menedżer, gdzie przez ponad 20 lat z sukcesem prowadziła małe i duże zespoły.
Promuje kulturę komunikacji nastawionej na wzrost i współpracę.
Obecnie na stanowisku Dyrektora Biura Szkoleń w sektorze bankowym odpowiada za projektowanie rozwiązań rozwojowych organizacji liczącej kilka tysięcy pracowników.
Jako praktyk łączy wiedzę z zakresu zarządzania i psychologii, uczy jak w trudnych spotkaniach z pracownikiem, opanować emocje i efektywnie poprowadzić dialog.
Anna Kędzierska
Ekspert wystąpień publicznych. Wspiera biznes rysując. Projektuje komunikację do ludzi, o ludziach i po ludzku. Uczy opowiadać obrazem.
Autorka podcastu Opowiedz.to – podcast dla tych, którzy mówią do ludzi.
Wierzy w ludzi i komunikację opartą na empatii. Smakuje rzeczywistość wszystkimi zmysłami. Uwielbia karmić ludzi jedzeniem i inspiracjami do poszukiwania własnych dróg do szczęścia. Tworzy Obrazki do Myślenia.
Edyta Kwiatkowska
Nazywam się Edyta Kwiatkowska, najbardziej lubię mówić o sobie – przedsiębiorczyni. Ponieważ tworzę projekty, podejmuję działanie i realizuje swoje koncepcje. Na co dzień prowadzę firmę szkoleniowo- rozwojową LEADIT, pracując z przedsiębiorcami w obszarze sprawniania funkcjonowania ich przedsiębiorstw.
Jestem dyplomowaną trenerką biznesu, ukończyłam Szkołę Trenerów we Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego, jestem certyfikowanym coachem według standardów ICF, ukończyłam Szkołę Facylitatorów we Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego według standardów IAF, jestem również certyfikowanym moderatorem Design Thinking. Jestem coachem i trenerem John Maxwell Team na poziomie mentorship w USA, oraz członkiem założycielem John Maxwell Team Poland, ukończyłam szereg kursów związanych z pracą coachingową, pracą z ograniczającymi przekonaniami, komunikacją i przywództwem.
Sporą część mojego życia przeznaczam na działania charytatywne oraz pro bono wspierające rozwój kobiet oraz młodzieży. W ramach Global Youth Initiative prowadzę warsztaty dla młodzieży w tematyce radzenia sobie z porażką, odpowiedzialności za naukę, zapobieganiu nękania, budowania pewności i wiary w siebie.
Maciek Cichocki
Ekspert w obszarze zmiany. Tworzy i opowiada historie, które dają do myślenia. Projektuje narracje skłaniające do refleksji i działania. Pomaga osiągnąć cele i kreować odczucia klientów. Opowiadanie towarzyszy mu od zawsze. Od 15 lat to jego sposób na życie.
Autor podcastów:
Od samochodu woli rower. Od zgiełku, ciszę. Od miasta, las. Od anonimowości w tłumie, bliskość prawdziwej relacji.
Urszula Leiss
23 lata prowadzenia własnej firmy, ponad 2000 godzin coachingu.
Specjalność szkoleniowa – komunikacja, budowanie zespołów, zespołowe rozwiązywanie trudności, praca ze stresem.Specjalność coachingowa – executive coaching kadry zarządzającej i właścicieli firm oraz team coaching jako narzędzie budowania zespołów,
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego i Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Uczestniczka wielu certyfikowanych warsztatów z Analizy Transakcyjnej, Action Learning, Racjonalnej Terapii Zachowań i Coachingu Prowokatywnego na poziomie zaawansowanym.
Prelegent na międzynarodowej konferencji o dezinformacji i propagandzie realizowanej przez Centrum Analiz Propagandy i Dezinformacji.
Wykładowca akademicki w obszarze coachingu w zarządzaniu, komunikacji i budowania zespołów.
Doświadczenie w pracy z kadrą zarządzającą w branży IT (firmy polsko – amerykańskie) oraz właścicielami firm. Pomysłodawca i realizatorka projektu Biznes pod Żaglami skierowanego do właścicieli firm oraz osób zarządzających, które chcą prawdziwie doświadczyć zarządzania sytuacyjnego w żeglarskich realiach ( współpraca z Bluehorizont.pl).
Stworzenie i przeprowadzenie dwóch edycji innowacyjnego projektu Liderzy Zmiany dla młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym.
Zorganizowanie imprez charytatywnych i spełnienie 3 marzeń podopiecznych Fundacji Mam Marzenie,
Zainteresowania: psycholingwistyka i teorie komunikacyjne, żeglarstwo, jazz, opera, podróże trampingowe.
rozmowa
Marek Wyszyński
Z wykształcenia jestem mechatronikiem, ale w wyuczonym zawodzie nigdy nie pracowałem. Od kilkunastu lat jestem związany z branżą IT. Zaczynałem jako tester, a od kilku lat mam okazję pracować z zespołami w charakterze Scrum Mastera i Release Managera. Jestem fanem mądrego podejścia do produktywności. Na własnej skórze przekonałem się, że Scrum, Kanban czy GTD potrafią zdziałać cuda tak w życiu prywatnym, jak i korporacyjnym.. Chętnie dzielę się swoim bogatym doświadczeniem z tej dziedziny.
Pokazuję jak można z sukcesem prowadzić całkowicie rozproszony geograficzne, wielokulturowy zespół Scrumowy. Jak w nieprzychylnym Scrumowi typowo „kaskadowym” środowisku z powodzeniem wdrażać praktyki zwinne. Oraz jak po przejściu do fazy utrzymania i wsparcia zacząć pracę w najoptymalniejszym w tym wypadku systemie Kanban.
W “wolnym czasie” prowadzę podcasty Fakapy i Zwinna Kawa oraz działam jako wolontariusz w Fundacji Dobra Porażka.

Piotr Pustelnik
Piotr Pustelnik urodził się 12 lipca 1951 roku w Łodzi. Jest doktorem nauk technicznych ze specjalnością inżynieria chemiczna, absolwentem Politechniki Łódzkiej i wieloletnim pracownikiem naukowym Wydziału Inżynierii Procesowej i Ochrony Środowiska Politechniki Łódzkiej. Jako trzeci z polskich himalaistów (po Jerzym Kukuczce i Krzysztofie Wielickim) zdobył wszystkie 14 szczytów liczących powyżej 8000 m n.p.m. Koronę Himalajów zamknęło wejście na Annapurnę (8091 m n.p.m.) w dniu 27 kwietnia 2010 r. o 13:45 czasu lokalnego.
Pustelnik jest twórcą niedokończonego projektu „Trzy Korony”, czyli pomysłu na zdobycie Korony Ziemi, Koronki Ziemi (drugie co do wysokości szczyty kontynentów) i Korony Himalajów i Karakorum.
Wychowanek, wieloletni członek i kilkukrotny prezes Akademickiego Klubu Górskiego w Łodzi. Do 2007 był redaktorem naczelnym miesięcznika górskiego „n.p.m.”. W 2007 został nagrodzony nagrodą Explorera, przyznawaną co roku, podczas Explorers Festival w Łodzi, światowym indywidualnościom w dziedzinie eksploracji. W 2006 r. wraz z Piotrem Morawskim został finalistą Nagrody Środowisk Wspinaczkowych „Jedynka” za Tryptyk Himalajski – Cho Oyu (droga norm), Annapurna Wschodnia (wsch. grań), Broad Peak (droga normalna) – projekt zrealizowany bez zdobycia głównej Annapurny z powodu konieczności udzielenia pomocy Tybetańczykowi. W marcu 2011 dostał nagrodę „Super Kolosa 2010” za zdobycie Korony Himalajów, jako trzeci Polak i dwudziesty himalaista na świecie.
Otrzymał dwa razy Nagrodę Fair Play Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
Obecnie swoje pasje eksploratorskie realizuje w Arktyce, na Grenlandii, Na Spitsbergenie i Islandii.
W maju 2016 roku został prezesem Polskiego Związku Alpinizmu. We wrześniu 2017 ukazała się autobiografia Piotra Pustelnika, której współautorem jest dziennikarz i fotograf Piotr Trybalski.
rozmowa

Marek Kamiński
Zdobywca biegunów, założyciel Marek Kaminski Academy.
Jako pierwszy na świecie zdobył oba bieguny Ziemi w ciągu jednego roku, bez pomocy z zewnątrz, za co został wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa. Inspiruje setki tysięcy ludzi w Polsce i na świecie poprzez książki, filmy, podcasty, webinary i programy trenerskie.
Stworzył Marek Kamiński Academy, której misją jest promowanie wiary w potencjał ludzki i budowanie odporności psychicznej. Daje sprawdzone narzędzia do zmiany i osiągania celów, które od 20 lat zmieniają̨ życie dziesiątek tysięcy ludzi i pomagają̨ w rozwoju osobistym i biznesowym.
Założyciel Fundacji oraz pomysłodawca międzynarodowego programu transformacyjno-rozwojowego Life Plan Academy dla młodzieży w wieku 14-17 lat, którego celem jest zmiana jakości życia, zapobieganie depresji i budowa własnej wartości, poprzez naukę osiągania indywidualnych celów.
Aby dowiedzieć́ się̨ więcej odwiedź́:
Marek Wikiera
Przedsiębiorca, który od ponad 20 lat tworzy projekty biznesowe. Zasiada w zarządach spółek z branży usługowej i nieruchomości.
Działa również jako mentor, trener mentalny i mówca inspiracyjny. Pomaga właścicielom firm, menedżerom, liderom przekraczać granice i szybciej osiągać cele w biznesie, karierze, życiu osobistym. Dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem. Inspiruje, motywuje i zaraża energią do działania. A czasem tylko słucha.
Marek o sobie: „Jeżeli znajdziesz się w mojej strefie rażenia, nie pozwolę Ci odpuścić!”
Jest pasjonatem ekstremalnych ultramaratonów i triathlonów. W 2014 roku, jako jedna z 47 osób na świecie, ukończył w ciągu jednego roku – 4 Deserts – morderczy cykl 4 ultramaratonów, rozgrywany na 4 największych pustyniach świata – Sahara, Gobi, Atakama i Antarktyda – umieszczony przez magazyn THE TIME na 6 miejscu w TOP10 najtrudniejszych wyzwań wytrzymałościowych człowieka.
Jest współautorem książki „Wielki Pustynny Szlem. Jak przesuwać granice swoich możliwości.”

Miłka Raulin
Szczęśliwa mama trzynastoletniego Jeremiego, wierząca, że gdy zostaje się rodzicem nie trzeba rezygnować ze swoich pasji.
Z zamiłowania podróżniczka, miłośniczka wspinaczki wysokogórskiej, szybownictwa, motocrossu
Z wykształcenia i zawodu magister inżynier trakcji elektrycznej.
Entuzjastka nowoczesnych technologii w transporcie.
- #10 i najmłodsza Polka z Koroną Ziemi (2018)
- Pierwsza Gdynianka oraz pierwsza Kaszubka z Koroną Ziemi
- #9 na liście przeglądu RedBull Polscy bohaterowie 2018
- Autorka książek ”Siła Marzeń, czyli jak zdobyłam Koronę Ziemi” (Nagroda Magellana
za najlepszą publikację turystyczną 2019 roku) oraz ”Siła Marzeń, czyli jak zdobyłam
Everest” - Zwyciężczyni programu telewizyjnego „Zdobywcy” (realizacja TVP)
- Laureatka nagrody Herbapol Esencja Natury 2018 w kategorii Natura i Sport
- Finalistka konkursu Cosmopolitan Mocne Strony Kobiet 2018
- Organizatorka I rajdu rowerowego Południe – Północ 2018 pod patronatem MSiT
- Pomysłodawczyni i organizatorka festiwalu „Siła Marzeń – Festiwal Przygody”
- Producentka filmu „Dziewiąty” – https://www.youtube.com/watch?v=PcMCazLLNIg&t=8s
- Pilot III klasy szybowcowej, taternik, fundatorka i prezes fundacji Wykrzyknik
przeciwdziałającej mobbingowi i dyskryminacj
wywiady
Zapraszamy do wysłuchania krótkich rozmów z osobami,
które zobaczycie i usłyszycie na żywo na Dniu Porażki 2021
Agenda Dnia Porażki 2021
13 października 2021, 9:00-16:15, online
Partnerzy Medialni Dnia Porażki
Specjalnie dla uczestników konferencji Dzień Porażki przygotowaliśmy ofertę rocznej prenumeraty magazynu Coaching z 40% rabatem: https://kultowy.pl/promocja-na-dzien-porazki