Pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, nauczyciel akademicki, wykładowca; nauczyciel w klasach I-III. Autorka licznych publikacji na temat edukacji dzieci, ich potencjału i wiedzy osobistej. Propagatorka nowatorskich rozwiązań z wykorzystaniem myślenia krytyczno-twórczego. Organizatorka i realizatorka kilku krajowych i międzynarodowych projektów naukowo-dydaktycznych. Organizatorka i wykonawczyni warsztatów dla uczniów, nauczycieli i rodziców w zakresie rozwijania kompetencji miękkich. Współautorka materiałów e-learningowych na temat edukacji holistycznej.
Jej zainteresowania badawcze związane są z aktywnością i rozwojem dzieci i nauczycieli z wykorzystaniem założeń konstruktywizmu i konstrukcjonizmu. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu badań ilościowych (eksperyment pedagogiczny, sondaż diagnostyczny) i jakościowych (fenomenografia, action research, studium przypadku, badania partycypacyjne, strategia mozaikowa). Jest autorką licznych publikacji zorientowane na poznawanie dziecięcego doświadczenia i badawczej aktywności nauczycieli.